reklama

Vy neveríte? Listy Ježiškovi

Listy sú niečo osobné, intímne, je to čosi medzi odosielateľom a prijímateľom. Vložiť do tejto tematiky kúštik humoru, tak to je autorsky minimálne »výzva«, ako aj zachovať podstatu a pridať vtip... A »Listy Ježiškovi« sú iba raz

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 ...do roka.

list Ježiškovi
list Ježiškovi (zdroj: geocaching com)

 Milý Ježiško, čo také by som chcela? Nechcem žiadne vyčančané bábiky, šaty modeliek, šperky maharadžov...

 Moje želania sú takéto neskromné: Nech panie predavačky v našich obchodoch sa viac usmievajú na nás, keď tam prídeme, ba aj my zákazníci na ne. Nech poctivo pracujúci dostanú presne toľko, čo si zaslúžia, a nie iba čarnogurské cenťáky. Ľuďom dožič viac vhodnej práce, aby mohli primerane zabezpečiť svoje vlastné rodinky. Chorým deťom vybav lieky na ich bôle a silu na skoré uzdravenie, ich rodičom veľa trpezlivej energie. Starším ľuďom vybav úsmev na tvár a mladým elán plniť ich skutočne realistické sníčky. Uponáhľaným rodičom prihraj viac času na svoje deti, deťom zas čas na hry aj na občasné bláznenie. Šoférom dožič viac trpezlivosti, nech je oveľa menej nehôd a minister vnútra nech sa pokojne nudí. Učiteľom prines vďačné deťúrence a deťom prihraj láskavých učiteľov, ktorí nemajú v hlavách piliny. Ľuďom vybav viac lásky ku skutočnej kultúre, spevu, čítaniu, cestovaniu... Zlodejom prihraj správnych polišov s vhodnými náramkami... A aby si ľudia začali viac vážiť s láskou vyrobené =Hand Made=. Ale moje najväčšie želanie je, aby Vianoce fakticky boli naozajstné Vianoce! Aby sme sa prirodzene tešili na vianočnú šošovicovú polievku a vyprážaného kapra. A na všetky tie pochúťky, aké sa len u nás robia. Na vôňu škorice a vanilky. Na Popolušku a tri oriešky, hoci sme ju už stokrát videli a pozrieme si ju ešte stoprvý raz.
 Aby tieto sviatky neboli o hromadení mamony a prázdnej kope nechcených darčekov pod stromčekom, či už je umelý alebo pravo voňavý. Aby Vianoce boli naozaj o Láske (pozor – láska nie vždy to isté čo sex!)... o Láske k našim blížnym, a nie výhradne k peniazom...
 Pretože tie všivavé peniaze deňgy many love fuky boli, sú a isto ešte aj budú, ale naši blízki sa nám skôr či neskôr isto pominú a nevieme, či aj my nebudeme medzi nimi. Ďakujem Ti, milý Ježiško, ak si si to prečítal, viem, komu sme uverili, koho milujeme, s kým chceme byť...
 Tvoja Jarmila
 PS: Je možné, že som Ťa už videla v očiach bratov, sestier, susedov, kolegov, priateľov? Alebo je to iba pocit?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Drahý Ježiško! V noci z dvadsiateho štvrtého na dvadsiaty piaty december sa pokús o príchod, teda, ja neviem, či vôbec môžeš?

 Nechám Ti pootvorené okienko, teda, dúfam, že práve nepôjde okolo nejaký mafián, zlodej, prípadne neprispôsobivý spoluobčan, ktorý je chránený slniečkarskými aktivistami. Takisto dúfam, že nebude prievan, pretože ja som viac ako mŕtvola, než živý človek, ale to úradníčku na úrade práce nezaujíma, pre ňu som menej ako odpad, správa sa ku mne, ako keby som ja spôsobil merkelovskú imigráciu aj s trumpovskými lapáliami, na druhej strane, drahý Ježiško, lekár si myslí, že mám vyoperovaný mozog a môže si so mnou kývať ako sa mu zachce, teda, keby mu aspoň tá zlodejská zdravotná poisťovňa dala to, čo na mne ušetrí, keď ma už pred rokmi mali operovať a sociálka poslať na invalidný...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Milý Ježiško, nenos mi dary, ešte by Ti to colníci zdanili, alebo nenažraní kardináli závideli, lebo by to nebolo podľa ich názorov alebo pohľadov, ja som už príliš starý na Tvoje darčeky a Ty veľmi dobre vieš, že by som rád, keby si ma radšej uvítal tam »hore«, toho pekla tu na Zemi je akosi na mňa priveľa a z pohľadu pozemského som aj tak bol zlý, lebo som trpel ako hoviadko, nemal som žiadne konexie, teda, vieš, nikto si ani len nevšimne, ak ma tu už viac nebude.

 Drahý Ježiško, ak by si si po mňa prišiel, spravím Ti perfiš kávu, akú Ti tam »hore« nikdy neurobia, poviem Ti sem tam nejaký ten vtípek, pozrieme si v telke koledy a potom môžeme ísť... Dobre? Tak, už sa nemôžem dočkať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 PS: len som zabudol, aké PSČ sa píše na obálku...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 „Milý Ježiško, dnes som prechádzal cez cestnú komunikáciu k nám domov a takmer ma zrazilo auto! Tí šoféri sa rútia ako blázni! Ja teda nerozumiem, či nemajú nejakú utajenú súťaž »Zraz kohokoľvek, aby mali imigranti kam prísť, koho nahradiť«?! Mamka sa veľmi preveľmi zľakla a ja takisto. Takže, ak pôj­deš k nám doniesť »vianočné« darčeky, dávaj si bacha, aby ťa nezrazil nejaký chruňo v aute. Radšej k nám prejdi pekne pomaly po prechode pre chodcov. Tvoj Michal.“

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 „Milý Ježiško! Ty ma jediný poznáš viac ako ktokoľvek na tomto svete. Ty vieš, že nie som rozmaznané decko. Nežiadam od Teba žiadne načačkané hračky, mám ich habadej. Len Ťa prosím, vráť mi môjho malého bračeka, ktorého si si vzal k sebe pred pol rokom. Ty ho určite nepotrebuješ, lebo v nebi máte viac ako dosť iných detí. Brat mi skutočne veľmi chýba, tak som dúfala, že sa budeme spolu hrať. Tvoja Veronika“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Drahý Ježiško! Uvítal by som, ak by si pre mňa vykonal zázrak. Túžim po akomkoľvek záznamníku, na ktorom by som mal nahraté všetky tie doterajšie super fantastické nádherné krásne Vianoce, ktoré som prežil s našou celou famíliou. Že prečo? Ak už mám niečomu prepadnúť, tak nech sa stratím v tých všetkých neopakovateľných spomienkach života...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Drahý Ježiško! Nežiadam ťa o veľa. Len o jeden jediný úsmev navyše a o jednu jedinú slzu menej. Môže byť?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Milý Ježiško! Tento rok som bol naozaj dobrý. O.K. Možno nie totálne stále a furt. Povedal by som skôr, že – niekedy azda aj. Vlastne, nalejme si čistého vína, občas.

 Pozri, drahý Ježiško! Pokojne to tak nechajme na pokoji. Dobre viem, že tento rok si môžem darček kúpiť aj ja sám.

 Alebo sa na to môžem...
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 Milý Ježiško, prosím Ťa! Mohol by si to zariadiť tak, že v deň Vianoc budú všetci o čosi horší a zvyšok roka aby boli deň čo deň lepší a lepší? Teda, neviem, či sa to vôbec dá? Tak ako, drahý Ježiško?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Teda, ja fakt neviem, kde začať, milý Ježiško!

 Veru, už dávno som Ti nepísala, môj posledný list som ti poslala, ak sa nemýlim, keď som mala asi desať rokov. Vtedy som Ťa žiadala o špeciálny darček, aby neumrela moja milovaná mamka. Vieš, veľmi som Ti verila! Ale po tom, po tých inkriminovaných Vianociach sa všetko zmenilo. Pochopila som, že ty nejestvuješ, lebo inak by si bol splnil moje dávne želanie. Dnes mám o 25 rokov viac a veru neviem, čo sa stalo, ale začala som znovu veriť v Teba, hoci Ježiško je len raz do roka. Od minulých Vianoc, keď prišla na svet moja malá dcérka, začala som Ti znovu veriť, začala som znovu veriť v »čaro Vianoc«. A dnes, ako pred mnohými rokmi, to chcem skúsiť znova, chcem ťa poprosiť o najväčšie želanie. V skutočnosti sú dve. Daruj veľa šťastia a zdravia mojej malej dcérke. A potom, pomôž jej bračekovi, aby sa narodil. Ďakujem!

 Bozkáva Ťa Tvoja večne »malá« Katarína.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Drahý Ježiško! Som tu a čakám Ťa pri trblietavom svetle jednej jedinej malej sviečky. Daj, prosím, aby môj hlas vošiel do srdca tých, ktorí môžu rozhodovať o mieri a pokoji na svete. Daj, aby ruky tých, čo majú moc na Zemi, sa nehýbali, aby sa nechytali zbraní, ale aby zdravili mier. Nedovoľ, aby čo len jediné dieťa plakalo. Aby čo len jedno dieťa bolo ochudobnené o najdrahšie city svojich rodičov a blízkych. Daj, aby sa všetky deti veselo smiali v objatí tých, ktorí ich chceli na žive. Milý Ježiško, všetky deti sa narodili, aby kráčali šťastné po kvitnúcej lúke života, ktorý si im daroval Ty. Pamätáš si, milý Ježiško, ako sme ťa očakávali, keď sme boli deťmi my? Nesklamal si nás! Nikdy. Tvoje čaro v nás ešte žije, veríme v Teba. Dones nám ako dar veľa pravej hlbokej spokojnosti, daj do sŕdc »rozhodujúce« múdrosti, nech sa vráti vláda pokoja na našom svete. Uvidíš utekať veľa detí šťastných po tej lúke. Tvoja rozprávka bude pokračovať...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Drahý Ježiško! Chcem, aby si daroval celej mojej rodine obrovský kôš zdravia, aby sa mali dobre. Ak medzi darčekmi zostane jeden mini balíček, rád ho prijmem. Veď vieš, som len dieťa, hoci často naivný... Ahoj.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Milý Ježiško, volám sa Matej a mám 7 rokov. Bol by som rád, keby si každému dieťaťu doniesol mamu, ktorá ho bude ľúbiť. Prosím za nášho suseda blogera Janka, nech ho už tam neblokujú, veď nepíše až tak hrozne či nepriateľsky, jeho srandičkovské žartovačky sa mi sem tam pozdávajú a vcelku je to fajn chlap. Daj vedieť pastorovi Miškovi, nech neprepadá pýche, lebo dedko z maminej strany mi raz šepkal, že »pýcha peklom dýcha«. Ja si to síce neviem ešte naplno predstaviť o čo ide (že by mu pršalo do nosa cez nosné dierky?), ale dedkovi verím. Prosím Ťa aj za rodákov Slovákov, nech sa nemusia učiť arabský jazyk, strýkovi Jurkovi sa nechce kupovať ten malý koberček a teta Matilda vravela, že ona si cení svoju slobodu až natoľko, že lúpi radšej olovené včeličky a bude ich vysielať, ale tomu moc nerozumiem. Za to sused Jožo je taký namyslenec, ale počkať. Veď ja som takmer úplne zabudol na moje želania.

 Ježiško, čo som to vlastne chcel?!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Milý Ježiško! Mal by si k nám chodiť častejšie, ale nie kvôli darčekom ako takým. Preto, lebo, hoci sme už fyzicky vyrástli, stále sme deťmi a veľmi potrebujeme Kohosi, kto nám donesie detstvo, nevinnosť, radosť, nádej, že zaklopeš na dvere nášho domu, aby si povedal: »Som tu, deti moje. Sú Vianoce! Radujte sa!« Ďakujem, čakám ťa. Budem veľmi šťastný, keď k nám prídeš!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Milý Ježiško! Volám sa Zuzka a mám 18 rokov. Nie, nehanbím sa priznať, že čo sa týka teba a Vianoc, verím v čaro Vianoc. Moje Vianoce v rodine sa vždy oslavovali zvesela a zo zvedavosti sme zakaždým mali chuť otvoriť darčeky čo najskôr. Vždy som prežila Vianoce v kruhu rodiny šťastne a pokojne, s toľkou radosťou a láskou, obklopená milovanými osobami, pri ktorých mi nikdy nič nechýbalo. Pred 2 rokmi sa ale moje Vianoce rázne zmenili. Môj otec sa rozhodol opustiť mamičku a nechal aj mňa a môjho brata tráviť Vianoce bez neho. Hoci nám bol ústretový a dával nám, čo mohol. Po rokoch cítim silnú potrebu prežiť Vianoce znovu AJ s ním, toto je jediná vec, ktorú si od Teba želám. Urobila by som hocičo, aby som znovu zobudila môjho brata ako naposledy a moji rodičia by pili kávu pri vianočnom stromčeku! Prajem nádherné Vianoce všetkým a dodávajme si vzájomne silu... Naša rodina zdolá všetky ťažkosti! Ďakujem.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Milý Ježiško, prosím, daruj svoj pokoj všetkým, ktorí ho v srdci nemajú. Daruj úsmev tam, kde sú zatiaľ iba slzy. Radosť tam, kde je čierny smútok. Daruj obrovské vrece plné lásky všetkým opusteným a rovnako tak verným v láske. Chráň kohokoľvek, kto Ťa miluje! Prosím, zariaď to tak, aby Vianoce boli naozaj dňom na oslavu pre každého!

 Láskyplné Vianoce!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Drahý Ježiško! Azda žiadam od Teba niečo priveľké, viem, ale je to pre mňa veľmi dôležité. To, o čo ťa žiadam tento rok, je, aby si spravil šťastné srdce jedného muža a jednej ženy. Srdcia 2 zaľúbených osôb, čo si neželajú nič iné, ako mať ma s nimi... Áno, pošli ma k nim, do ich života. Ten kúzelný dotyk ich lásky prostredníctvom mojej prítomnosti. Prítomnosti dieťaťa ako som ja, čo nechce iné než žiť, dostávať lásku a aj darovať lásku. Budem Ti za to vďačný celú večnosť. Ďakujem Ti, Pán môj a Boh môj!

 (And I wanna come home to you, I wanna hold hands with you, I wanna be close to you...)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Tichá noc, svätá noc! Všetko spí, všetko sní, sám len svätý bdie dôverný pár, stráži Dieťatko, nebeský dar. Sladký Ježiško spí, sní, nebesky tíško spí, sní. Tichá noc, svätá noc!
Anjeli zleteli, najprv pastierom podali zvesť, ktorá svetom dnes dáva sa niesť: Kristus, Spasiteľ je tu, Tešiteľ sveta je tu! Tichá noc, svätá noc! Nežná tvár, lásky žiar božsky rozsieva v jasličkách tam: bije záchranná hodina nám v tvojom zrodení, Boh Syn, Ježiško, Láska, Boh Syn!

+

+

 Koniec článku

+

 Don't worry, be happy!

+

+

+

 BONUS – mimo článok (čiže čosi navyše, prídavok)

 „Niektorí ľudia žijú v prepychu pre nedostatok dôkazov.“ (Andrejev)

 „Pravda, povedaná so zlým úmyslom, je občas podlejšia, než všetky klamstvá, ktoré je možné vymyslieť.“ (William Blake)

 1 Jn 4, 20-21: „Ak niekto povie: Milujem Boha a nenávidí svojho brata, je klamár. Veď kto nemiluje svojho brata, ktorého vidí, ako môže milovať Boha, ktorého nevidí?“

 Rim 12, 17-19: Nikomu sa neodplácajte zlým za zlé; ale usilujte sa konať dobré pred všetkými ľuďmi! Nakoľko je to možné, a závisí od vás, nažívajte v pokoji so všetkými ľuďmi! Nepomstite samých seba, drahí moji, ale nechajte miesto (Božiemu) hnevu, ako je napísané: „Moja je pomsta, ja sa odplatím,“ hovorí Pán. (Koniec citátu).

+

+

 Mk 7, 14-23: 14Nato znovu povolal k sebe zástup a hovoril: Čujte ma všetci a rozumejte! 15Nič nevchádza zvonku do človeka, čo by ho mohlo poškvrniť, ale čo z človeka vychádza, to poškvrňuje človeka. 16[Ak má niekto uši na počúvanie, nech počuje.] 17Keď potom odišiel od zástupu do domu, spýtali sa Ho učeníci: Čo je to za podobenstvo? 18Povedal im: Či aj vy ste takí nerozumní? Či nechápete, že nič nemôže poškvrniť človeka, čo zvonku vchádza do neho? 19Lebo nevchádza mu do srdca, ale do brucha a odtiaľ vychádza do stoky; a tým vyhlásil každý pokrm za čistý. 20Potom doložil: Čo vychádza z človeka, poškvrňuje človeka. 21Lebo z vnútra, z ľudského srdca, vychádzajú zlé myšlienky, smilstvá, krádeže, vraždy, 22cudzoložstvá, lakomstvá, zloby, podvod, rozkošníctvo, zlostný pohľad, rúhanie, pýcha, pochabosť. 23Všetko toto zlo vychádza z vnútra a poškvrňuje človeka.

+

+

+

 Niekoľko dôležitých citátov z Koránu proti „neveriacim“ (t.j. proti ne-mohamedánom, veriaci v iné sú podľa nich neveriaci, hoci Alah je ireálny a pravý Boh nemá s totalitnou ideológiou islam nič spoločné):

 8:17 Nie ste to vy, kto ich zabili, ale Alah ich zabil; a nevrhal si ty, keď si vrhal, ale bol to Alah, kto vrhal, aby vyskúšal veriacich skúškou dobrou, od Neho prichádzajúcou, veď Alah počujúci je, vševedúci!

 2: 191 Zabíjajte ich všade, kde ich dostihnete, a vyžeňte ich z miest, odkiaľ oni vás vyhnali, veď zvádzanie od viery je horšie ako zabitie. Avšak nebojujte s nimi blízko Mešity posvätnej, kým oni s vami tu nezačnú bojovať. Ak však vás tam napadnú, zabite ich - taká je odmena neveriacich!
 9: 5 A až uplynú posvätné mesiace, potom zabíjajte modloslužobníkov, kdekoľvek ich nájdete, zajajte ich, strážte ich a chystajte proti nim všemožné nástrahy! Ak sa však kajúcne obrátia, budú dodržiavať modlitbu a dávať almužnu, nechajte ich ísť cestou ich, veď Alah je veru odpúšťajúci, súcitný.

 8:39 Bojujte teda proti nim, aby už nebolo pokušenia k odpadlíctvu a aby všetko náboženstvo bolo len Alahovo. Ak však prestanú, potom Alah jasne vidí všetko, čo robia.

 5:73 A sú veru neveriaci tí, ktorí vyhlasujú: „boh je tretí z trojice" - zatiaľ čo nie je božstva okrem Alaha jediného. A ak s tým neprestanú, čo hovoria, veru sa dotkne tých, ktorí z nich sú neveriaci, trest bolestný!

 2: 217 Dopytujú sa ťa na posvätný mesiac a na bojovanie v jeho priebehu. Povedz: „Bojovať v ňom je hriech ťažký, avšak odvracať od chodníka Alahovho, neveriť v Neho a v Mešitu posvätnú a vyháňať obyvateľov ich z nej je ešte ťažší hriech pred Alahom; zvádzať od viery je horšie ako zabíjať. Neveriaci neprestanú proti vám bojovať, kým vás neodvrátia od náboženstva vášho, ak budú toho schopní. Pre tých z vás, kto od náboženstva svojho odpadnú a ako neveriaci zomrú, márne bude ich konanie na tomto aj onom svete - tí ohňa obyvateľmi sa stanú a nesmrteľní v ňom budú.

 38: 3 Koľko pokolení pred nimi sme už zahubili! Volali síce o pomoc, však nezostal im čas na únik.

+

+

 Poznámka: ak by mi chcel niekto napísať, použite e-mail adresu: vilcek . jan @ gmail . com – bez medzier, pochopiteľne. (na lieky + liečbu: iban code SK3711000000008019075586)

+

+

Ján Vilček

Ján Vilček

Bloger 
  • Počet článkov:  518
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Človek, Európan, Slovák, syn, brat, priateľ, kamarát, autor, kolega, spoluobčan, milovník humoru aj umenia a N-počet rôzneho. Som vedomie, som prítomný okamih, život sa díva na svet mojimi očami. Pokoj, radosť, odhodlanie žiť naplno s tvorivosťou aj láskou, to stojí za uskutočňovanie s Vami... Zoznam autorových rubrík:  politika s humorompolitika a spoločnosť vážnevlastná prózavlastná poéziatomu nerozumiem ?mini-zamysleniao mne, o vásHAL a PARTŇACOMMENTTOTAL-ABSURDUMHLAVOLAMhumôrkyPOLEMIKABEAUTIFUL MINDMOMENTKAapologetikaNE-PODAROKMY-S-TIF-I-KÁCIAČIERNY humorSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu